۱- برآمده [ ریلیف ] ، که مشتمل است بر روشهای چوبتراش ، چوبکند ، و لینوتراش .
۲- گود [ اینتالیو ] ،که روشهای مختلفی چون خطیِ مستقیم، سوزنی ، خطی غیر مستقیم ، نیمسایه دار ،و آبرنگنما را شامل می شود .
۳- همسطح [ پلانو گرافیک ] ، که گونه های مختلف لیتوگرافی را در بر می گیرد .
۴- استنسیل ، که امروزه در سریگرافی کاربرد دارد . میتوان روش های تک چاپ و چاپ شیشه ای را نیز بر فهرست بالا افزود .
چاپ های هنری با امکانات فنی ، صوری و بیانیِ بسیار متنوعی که در اختیار هنرمند می گذارند، گاه جای سایر قالب ها و وسایل هنری را می گیرند .علاوه بر این هنرمند به مدد چاپ و تکثیر اثر خود می تواند نمونه های ارزانتری را در دسترس علاقه مندان قرار دهد .
چینی ها اولین مردمی بودند که چاپ دستی را ابداع کردند . آنان با حک کردن تصویر روی چوب از این فن در انتقال و تکثیر نقوش استفاده کردند . آنان در پایان قرن دوم میلادی سه عنصر اصلی و لازم برای چاپ دستی را در اختیار داشتند . این سه عنصر عبارت بود از : کاغذ ، مرکب ، لوح یا سطحی که فرایند حکاکی روی آن انجام می شد .
در ابتدا مراکز اصلی فعالیت چاپ دستی در آلمان و ایتالیا بود. طرحهای بسیاری از اولین حکاکان قرن پانزده و شانزده میلادی، حتی آنهایی که ناشناخته بودند از خط » تشکیل می شد و استفاده از نقطه ، بافت و سایه از اهمیت کمتری برخوردار بود.
چینی ها اولین مردمی بودند که چاپ دستی را ابداع کردند . آنان با حک کردن تصویر روی چوب از این فن در انتقال و تکثیر نقوش استفاده کردند . آنان در پایان قرن دوم میلادی سه عنصر اصلی و لازم برای چاپ دستی را در اختیار داشتند. این سه عنصر عبارت بود از : کاغذ ، مرکب ، لوح یا سطحی که فرایند حکاکی روی آن انجام می شد .
برای مهندسان کامپیوتر هنرستان ما
، ,چاپ ,دستی ,آنان ,های ,روی ,چاپ دستی ,دستی را ,کردند آنان ,را در ,سه عنصر ,نقوش استفاده کردند ,اولین مردمی بودند
درباره این سایت